Circulaire economie

Nederland wil circulair zijn in 2050. Hoe leven we in een economie van gesloten kringlopen? We schreven een scenario voor een circulair Nederland.

Nederland wil circulair zijn in 2050. Hoe leven we in een economie van gesloten kringlopen? We schreven een scenario voor een circulaire samenleving.

Een circulaire economie draait op schone energie en houdt grondstoffen in kringloop. De keten van productie en consumptie is gesloten. Grondstoffen gaan niet langer verloren als afval of vervuiling. Er zijn geen minerale of fossiele delfstoffen meer nodig. Biologische grondstoffen keren, na gebruik, veilig terug in natuurlijke kringlopen.

Is een circulair Nederland saai en spartaans, of biedt het meer gezondheid en geluk? Hoe leven, wonen, werken en consumeren we eigenlijk in een circulaire economie? En hoe komen we tot een circulaire samenleving die kwaliteit van leven biedt voor iedereen: nu en hier, maar ook straks en elders? Lees het in de bundel Circulair samenleven in 2050 - Op zoek naar brede welvaart in een circulaire economie.

Klik hier om de bundel te downloaden of te bestellen.

Circulair samenleven in 2050